tag:blogger.com,1999:blog-7284271916287646509.post7782824642762497119..comments2024-03-02T20:39:27.731+02:00Comments on Λόγος Φωτός: Η Ἀποτείχιση σύμφωνα μέ τή διδασκαλία καί τόν Βίο τῶν ἁγίων Πατέρων.Δημήτρης Ρόδηςhttp://www.blogger.com/profile/16349396450145952275noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-7284271916287646509.post-74963875678535011552019-12-17T19:58:46.485+02:002019-12-17T19:58:46.485+02:00Aγαπητέ αδερφέ μου Λεωνίδα διακρίνω μια σύγχυσις. ...Aγαπητέ αδερφέ μου Λεωνίδα διακρίνω μια σύγχυσις. Το κείμενο έχει ως εξείς (Εἰσήγηση στήν ἡμερίδα τῆς Μητροπόλεως Πειραιῶς τήν 27 Νοεμβρίου 2014 στόν Πειραϊκό Σύνδεσμο). <br /> <br />Προφανώς και δεν εγράφει λοιπόν ως προκάλυμα και τυχόν άλλου είδους συγκάλυψη της αιρετικής συνάξεως της Κρήτης απο τον π. Ιωάννη. Το δε παράδειγμα σου που με τόση φαντασία φωνάσκεις πάλι για να πείς απλά ''λάθος π. Ιωάννη'' είναι απλά ένας στοχασμός φαντασίας και οχι θεολογία! Ακόμη τώρα και αν δεχτούμε (λέμε τώρα..) το ''λάθος'' πουθενά δεν αλλάζει το ιστορικά διαπιστωμένο συμπέρασμα πως οι Άγιοι Πατέρες είχαν τρείς τρόπους-στάδεια διακοπής κοινωνίας. <br /> <br />Και αυτοί μάλιστα αναφέρονται στο πηδάλιο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου! Για να δω... ποιός τούς γνωρίζει να φέρει το συγκεκριμένο απόσπασμα! Η τελικά ''θεολογούμε'' και έχουμε αποψη για ολα, χωρίς να γνωρίζουμε τελικά ούτε τα μισά. <br /> <br />Αν δεν μπόρεσες να τά διακρίνεις αδερφέ μου, στό λέγω με αγάπη, υπάρχουν διαφορετικά σημεία αντίδρασης απο κάθε Άγιο. Και ο π. Ιωάννης μπορεί να προβάλει ως επιλογή του την οικονομία, αλλά δεν καταδικάζει (και ορθώς), αλλά αντιθέτως προβάλει εν αληθεία την διακοπή κοινωνίας και αποτείχιση ως δικαίωμα, την ωρα που ελάχιστοι κληρικοί το πράτουν. Και για για την πλήρη παρουσίαση της αλήθειας είναι άξιος τιμής, και γνήσιος αγωνιστής ο πατήρ. Ιδίως όσοι τον γνωρίζουν προσωπικά, και ξέρουν τι αγώνες έχει δώσει, έχουν και τεκμηριωμένη άποψη για τον πάτερ. Απλά απο τούς λίγους...<br />Δημήτρης Ρόδηςhttps://www.blogger.com/profile/16349396450145952275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7284271916287646509.post-7275709332239249352019-12-01T11:55:35.866+02:002019-12-01T11:55:35.866+02:00Λυπάμαι πολύ με αυτά που διαβάζω απο τον π.Ι.Φωτόπ...Λυπάμαι πολύ με αυτά που διαβάζω απο τον π.Ι.Φωτόπουλο. Τον είχα σε μεγάλη εκτίμηση. Τελικά απο το Κολυμπάρι και το Ουκρανικό βγήκε και κάτι καλό. Ότι αποκαλύφθηκαν οι διαλογισμοί όλων των επώνυμων εκκλησιαστικών προσώπων τους οποίους πρίν απο αυτά τα δυο γεγονότα,τους είχαμε αφ' υψηλού στην συνείδηση μας.<br /><br />Απο όσα θλιβερά γράφει ο π.Φωτόπουλος, θα απαντήσω σε ένα που με έθλιψε περισσότερο και που δείχνει την άγνοια ή την παρερμηνεία που συν τοις άλλοις, επιχειρεί στην Αγία Γραφή.<br />Λέει ο εν λόγω Κληρικός: "Οἱ ποιμένες σύμφωνα μέ τό Εὐαγγέλιο καί τούς ἱερούς Κανόνες ἔχουν τήν πρώτη εὐθύνη καί τό προβάδισμα στόν ἀντιαιρετικό ἀγῶνα".<br />ΛΑΘΟΣ π. Ιωάννη! ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΙΣΧΥΕΙ. Οι λαϊκοί (εννοούμε τα ευσυνείδητα μέλη της Εκκλησίας), έχουν τον πρώτο λόγο και "προβάδισμα" στον αντιαιρετικό αγώνα και ΟΧΙ οι Επίσκοποι και Πατριάρχες.<br />Ο Απόστολος Παύλος, απευθυνόμενος ΣΕ ΛΑΪΚΟΎΣ, στους Γαλάτες, γράφει:"ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω". <br />Δίνει δηλαδή ο Απ.Παύλος το δικαίωμα, ΠΡΩΤΟΙ οι λαϊκοί (εννοείται και οι απλοί Κληρικοί και μοναχοί), ΕΚΕΙΝΟΙ, να κρίνουν πρώτοι, ΑΝ ΑΙΡΕΤΙΖΕΙ ο Επίσκοπος τους. Και ο Παύλος που τα έγραφε αυτά,ήταν ΔΕΣΠΟΤΗΣ... (ο πρώτος Επίσκοπος Κορίνθου)<br />Προηγείται συνεπώς π.Ιωάννη, η συνείδηση της Εκκλησίας (διότι αυτή αποτελεί το αλάθητο στην ορθοδοξία), και κατόπιν ακολουθεί η διοικούσα εκκλησία, που ώς θεσμική εκείνη, ασφαλώς και πρέπει να συγκαλεί ΣΥΝΟΔΟΥΣ(καμία αντίρρηση). Αλλά θα συγκαλεί Συνόδους που θα ορθοτομούν την αλήθεια, όπως την περιφρουρεί η συνείδηση της Εκκλησίας (τα πρόσωπα που προανέφερα), και όχι να κάνει του "κεφαλιού" της σε αυτές (τις Συνόδους) η διοικούσα Εκκλησία καλύπτοντας για ίδια οφέλη, αιρετίζοντες, διότι τότε έχουμε πολύ απλά:ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟΥΣ. (βλέπε για την εποχή την δική μας, ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ)Φακίνος Λεωνίδαςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7284271916287646509.post-15477175137291650582019-11-21T16:42:23.490+02:002019-11-21T16:42:23.490+02:00Το 358 ο Μέγας Αθανάσιος ήταν ένας «καθηρημένος» κ...Το 358 ο Μέγας Αθανάσιος ήταν ένας «καθηρημένος» και «εκτός Εκκλησίας» Επίσκοπος, τον οποίο δεν αναγνώριζε η Πολιτεία και η «επίσημη Εκκλησία» και δεν είχε εκκλησιαστική κοινωνία τουλάχιστον με τρεις πατριαρχικούς θρόνους και δεκάδες επισκοπικούς, στις οποίες υπήρχαν Αρειανόφρονες Επίσκοποι.<br /><br />Είχε όμως εκκλησιαστική κοινωνία με καθηρημένους Επισκόπους, και σε ολίγους Επισκόπους που δεν ήταν Αρειόφρονες. <br /><br />Το θέμα είναι πολύ μεγάλο, υπάρχουν όλες η πηγές και αναφορές περί αυτού, απο την Ελληνική Πατρολογία του MIGNE, και άλλες ιστορικές πηγές που θα παρουσιάσω εν καιρό πλήρως ως ξεχωριστό θέμα. <br /><br />Μικρό παράδειγμα: Ο Μέγας Αθανάσιος κοινωνεί με τον Eπίσκοπο Παυλίνο, αλλά δεν κοινωνεί με τον Επισκοπο Μελέτιο, διότι έχει την εσφαλμένη εντύπωση πως ο Μελέτιος είναι Αρειανόφρονας. Ο Μέγας Βασίλειος θα πείσει τον Μέγα Αθανάσιο, ότι ο Άγιος Μελέτιος είναι Ορθόδοξος, αλλά πρίν προλάβει, να υπάρξει η μεταξύ τούς εκκλησιαστική κοινωνία, ο Μέγας Αθανάσιος θα κοιμηθεί.<br /><br />Βλέπουμε εδω οτι ακόμη και ένας Άγιος και Μέγας, μπορεί κάποια στιγμή να υποπέσει σε μια εσφαλμένη αίσθηση, για ενα πρόσωπο, αλλά με τις απαραίτητες εξηγήσεις, διορθώνει αμέσως την αρχική του εκτίμηση. Γιαυτό ας μην σκανδαλιζόμαστε απο μικρές αστοχίες σύγχρονων αγωνιστών της Ορθόδοξης πίστης.<br /><br />῾Ο Οὐρανοφάντωρ Μέγας Βασίλειος ἤδη ὡς Διάκονος, διέκοψε τὸ 361 τὴν κοινωνίαν μὲ τὸν ᾿Επίσκοπο Καισαρείας Διάνιον καὶ κατέφυγε στὴν ἐρημία τοῦ Πόντου, παρὰ τὸ ὅτι ἀγαποῦσε καὶ ἐσέβετο αὐτὸν βαθύτατα, καὶ παρὰ τὸ ὅτι...<br /><br />ὁ Διάνιος τόν εἶχε βαπτίσει καί χειροτονήσει!<br /><br />Γιατί ἔπραξε τοῦτο; Διότι ὁ Διάνιος, ἐξ ἀδυναμίας χαρακτῆρος, εἶχε ὑπογράψει τὴν μὴ ὀρθόδοξο ὁμολογία πίστεως τῆς ἡμιαρειανικῆς συνόδου Κωνσταντινουπόλεως [360, ἔξαρχος ὁ «῾Ομοιανὸς» ᾿Ακάκιος Καισαρείας Παλαιστίνης] (PG τ. 32, στλ. 388C-392Α: ᾿Επιστολὴ ΝΑ´ «Βοσπορίῳ ᾿Επισκόπῳ»). <br /><br />᾿Αργότερα, ὡς ᾿Επίσκοπος πλέον, ο Μέγας Βασίλειος δὲν ἐδίστασε νὰ διασπάση καὶ τὴν παλαιὰν φιλία του μὲ τὸν ἀρειανόφρονα ἐπίσκοπο Σεβαστείας Εὐστάθιον καὶ νὰ διακόψη κάθε ἐπαφὴ μαζί του· ἐπεξηγῶν τὴν αὐστηρὰν στάσι του, ἔγραφε: <br /><br />«Τώρα ὅμως, ἐὰν μήτε μὲ ἐκείνους (τοὺς περὶ τὸν Εὐστάθιον) συμφωνοῦμε, ἀλλὰ καὶ τοὺς ὁμόφρονάς των ἀποφεύγουμε, δικαίως θὰ τύχωμε ἀσφαλῶς συγγνώμης, «μηδὲν προτιμότερον τῆς ἀληθείας καὶ τῆς ἑαυτῶν ἀσφαλείας τιθέμενοι» (PG τ. 32, στλ. 925BC: ᾿Επιστολὴ ΣΜΕ´ «Θεοφίλῳ ᾿Επισκόπῳ»).<br /><br />Ο Άγιος Πατέρας της Εκκλησίας, έκοβε φιλίες και σχέσεις με Αρειόρφονες, αλλά κοινωνούσε με τον Μέγα Αθανάσιο, με τον Άγιο Γρηγόριο Θεολόγο που είχε κάνει διακοπή κοινωνίας, και με όσους δεν ασπάζονταν τα φρονήματα του Αρείου...<br /><br />Στήν σύγχρονη εποχή της αιρέσεως του οικουμενισμού, ο π. Θεόδωρος Ζήσης, βαδίζει ακόλουθος του Μ. Βασιλείου, και Μ. Αθανασίου έναντι των αιρέσεων. Έχοντας πράξει διακοπή μνημοσύνου, δεν κοινωνεί με οικουμενιστές Επισκόπους, αλλά ορθώς κοινωνεί, με όσους αντικουμενιστές Ορθόδοξους Επισκόπους τον προσκαλούν. <br /><br />(Η αναφορά μου αυτή, δεν αποτελεί επ ουδενεί, καμία τρόπο τινά ''προσωπική'' στήριξη τύπου προσωπολατρείας του πατρός Θεόδωρου, άλλωστε δεν ανοίκω σε όσους έχουν πράξει διακοπή μνημοσύνου, αλλά η αναφορά και μόνο της αλήθειας, εξ Ορθόδοξης Πατερικής απόψεως.)<br /><br />Έτσι στην Ουκρανία έγινε συλλείτουργο 40 αντιοικουμενιστών ιερέων, από 3 Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, στο οποίο συμμετείχαν, <br /><br />1.) Κληρικοί, οι οποίοι δεν διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη,<br />2.) Κληρικοί, οι οποίοι διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, αλλά ο οικείος ιεράρχης τούς ορθώς δεν τούς διώκει, και<br />3.) Αποτειχισμένοι κληρικοί, οι οποίοι καθαιρέθηκαν από την Εκκλησία της Ρουμανίας. https://pneumatoskoinwnia.blogspot.com/2018/03/blog-post_20.htmlΛαμπρινή Παπαποστόλουhttps://www.blogger.com/profile/07862687623872711431noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7284271916287646509.post-78999659332600752472019-11-07T11:55:17.104+02:002019-11-07T11:55:17.104+02:00Φυσικά σε αυθαίρετο συμπέρασμα θα κατέληγε, πώς αλ...Φυσικά σε αυθαίρετο συμπέρασμα θα κατέληγε, πώς αλλιώς θα δικαιολογούσε την απραξία;π.Νικόλαος Μανώληςhttps://www.blogger.com/profile/12888698506308445282noreply@blogger.com