Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

Η θέα τού Θεού και τα άγια λείψανα


Η θέα τού Θεού και τα άγια λείψανα
τών φωτισμένων προς τη θέωση

Του π. Ιωάννη Ρωμανίδη


Βέβαια, πάνω απ' όλα, εκείνος που έχει φωτισμένο νου, που λέγεται πρώτη θεωρία, έχει την δυνατότητα, αν ο Θεός θελήσει, να δει και την δόξα της θεότητος.

«Αν δεν φθάσω στον φωτισμό, δεν είμαι έτοιμος να αντικρύσω την δόξα του Θεού».
Αυτό το βλέπουμε και στους Αποστόλους. Είχαν φωτισθεί από τον Θεό και γι' αυτό εμφανίσθηκε σε αυτούς ο αναστάς Χριστός,

«Εμφανίζεται ο Χριστός για την τελειότητά τους, όπως κάνει σε όλους, τους φθάνοντας στον φωτισμό, προς την θέωση δηλαδή».
Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος αυτός μετέχει της αγιότητος.
Ο φωτισμός του νου αποδεικνύεται και από τα λείψανα που αφήνουν οι Άγιοι, αφού η Χάρη του Θεού δια του νοός διαπορθμεύεται και στο σώμα του ανθρώπου.
«Εάν κάποιος έχει φθάσει στον φωτισμό και στην νοερά προσευχή, σημαίνει ότι αν είναι πιστός μέχρι τέλους, αφήνει ιερά λείψανα».

«Λοιπόν, διερωτώμαι τώρα: Μπορεί να υπάρχει κάθαρση και φωτισμός χωρίς να υπάρχουν Ιερά λείψανα; Διότι το αποτέλεσμα του φωτισμού είναι το Ιερό λείψανο. Διότι, εκείνος που είναι στην κατάσταση φωτισμού, εκείνος είναι που φθάνει στην άλλη ζωή ή και σε αυτήν την ζωή ακόμα στην θέωση, που είναι η θεοπτία και εκείνος αφήνει τα άγια λείψανα που ευωδιάζουν κ.ο.κ. Οπότε, εδώ έχουμε μια εμπειρική μαρτυρία περί της πνευματικής καταστάσεως του ανθρώπου όταν ζούσε. Αφήνει το Ιερό λείψανο το οποίο και ευωδιάζει και θαυματουργεί».

Αυτή είναι η θεολογία της Εκκλησίας περί του φωτισμού του νου. Δυστυχώς, όμως, στην Δύση ο φωτισμός συνδέθηκε με την λογική, τον στοχασμό. Αυτό επηρέασε και πολλούς από τους Ορθοδόξους, που συνδέουν τον φωτισμό με την καλλιέργεια της λογικής, αντί να θεωρούν ότι ο φωτισμός συνδέεται με τον νου και την προσευχή.

«Για τον Αυγουστίνο ο νους ασχολείται όχι με την προσευχή, αλλά με τα αρχέτυπα. Αυτός είναι ο φωτισμός για τον Αυγουστίνο. Από Ορθοδόξου απόψεως είναι φοβερό, είναι μια φοβερή πλάνη». 


"Εμπειρική Δογματική τής Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις τού π. Ι. Ρωμανίδη" Τόμος Β΄. Τού σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου και αγ. Βλασίου Ιεροθέου. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Share this

Εναλλακτικές αναρτήσεις

Ἡ ἐπανάσταση δέν ἔγινε τό ’21 μονάχα, μά κάθε ὥρα καί στιγμή πού δέν προσκυνάτε, γίνεται μία ἐπανάσταση!...
Ἡ ἐπανάσταση δέν ἔγινε τό ’21 μονάχα, μά κάθε ὥρα καί στιγμή πού δέν προσκυνάτε, γίνεται μία ἐπανάσταση!...
  Ἡ ἐπανάσταση δὲν ἔγινε τὸ ’21 μονάχα, μά κάθε ὥρα καὶ στιγμὴ πού δὲν προσκυνάτε, γίνεται μία ἐπανάσταση!... Ἐπιστολή τοῦ στρατηγοῦ Ἰωάννου Μακρυγι...
Ο μοναχισμός ως θεματοφύλακας της εκκλησιαστικής ζωής ~ πατρός Ιωάννου Ρωμανίδη
Ο μοναχισμός ως θεματοφύλακας της εκκλησιαστικής ζωής ~ πατρός Ιωάννου Ρωμανίδη
Ο μοναχισμός ως θεματοφύλακας της εκκλησιαστικής ζωής του πατρός Ιωάννου Ρωμανίδη Στην αρχαία Εκκλησία, όπως διασώζεται στις Επιστολές του Αποστόλου Παύλου...
Η Ἀποτείχιση σύμφωνα μέ τή διδασκαλία καί τόν Βίο τῶν ἁγίων Πατέρων.
Η Ἀποτείχιση σύμφωνα μέ τή διδασκαλία καί τόν Βίο τῶν ἁγίων Πατέρων.
Ο Όσιος Μάξιμος ο Ομολογητής ενώπιον του μονοθελήτου Αυτοκράτορος  Κώνσταντος Β΄ (641 - 668 μ.Χ.) Ἀκοινωνησία καί Ἀποτείχισις σύμφωνα  μέ τή διδα...
Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται στα θέματα της Πίστεως;
Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται στα θέματα της Πίστεως;
Επιτρέπεται οι Λαϊκοί να αναμειγνύονται  στα θέματα της Πίστεως; Έκδοση της Ιεράς Μονής Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου Εν καιρώ σύγχυσης περί τ...
«Λέμε ΟΧΙ στά νέα Θρησκευτικά»: Συλλαλητήριο και πορεία στα Προπύλαια στις 4-3-2018
«Λέμε ΟΧΙ στά νέα Θρησκευτικά»: Συλλαλητήριο και πορεία στα Προπύλαια στις 4-3-2018
«Λέμε ΟΧΙ στα νέα Θρησκευτικά»: Συλλαλητήριο και πορεία στα Προπύλαια στις 4-3-2018 «Λέμε ΟΧΙ στα νέα Θρησκευτικά»  Τὴν Κυριακὴ 4 Μαρτίου 2018 καὶ ὥ...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...